Kui filoloogid ülikoolis mingit võõrkeelt ja
kultuuri õpivad, siis harilikult jääb haare väga piiratuks: ajalugu, kirjandus,
grammatika, ja seda kõike ka sageli hoopis oma emakeeles. Samas kui tolle kultuuri inimesed on üldjuhul läbinud kogu kooliprogrammi:
matemaatika, füüsika, keemia, bioloogia jne. Võiks teha niimoodi, et
teisel-kolmandal aastal võetaks filoloogidega kiirkorras uuesti läbi keskkooli
programm kõigi nende ainetega. Sellel on kaks voorust: esiteks tuletaksid nad
keskkoolis õpitu uuesti meelde ja teiseks laiendaksid tohutult oma sõnavara. Ja
siis pole too võõrkeel neile ka pelgalt objekt, vaid uute asjade avastamise
vahend, käepärane, omane. Ja nad tunneksid end ka tolles keeles ja kultuuris
kodusemalt, kui on tolle keele ja kultuuri kaudu kokku puutunud erinevate
teadmisvaldkondadega.
martedì 20 novembre 2012
Iscriviti a:
Commenti sul post (Atom)
Nessun commento:
Posta un commento